středa 7. února 2018

[RECENZE] J. K. Rowling - Harry Potter a Tajemná komnata

Související obrázek
KNIHA: Tajemná komnata
AUTOR: J. K. Rowlingová
SÉRIE: Harry Potter #2
ŽÁNR: Fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Albatros
ANOTACE: Vítejte podruhé v Bradavické škole čar a kouzel. Harry se vrací po prázdninách do školy a netuší, že tentokrát mu hrozí smrtelné nebezpečí. V Bradavicích se začínají dít prapodivné věci, při kterých tuhne krev v žilách, a nikdo z žáků netuší, že pradávná legenda se stala skutečností.

MÉ HODNOCENÍ: Pamatuji si ty doby, kdy byla Tajemná komnata můj nejneoblíbenější díl v sérii. Nevím, jak to bude teď, jelikož si opět dávám re-reading a můj názor se na jakýkoliv díl může změnit, ale i tak to zmiňuji.

Od mého posledního přečtení jsem si opět všimla několik rozdílností mezi filmem a knihou a vždycky mě zahřeje u srdce, když uhádnu repliku, která následuje. Opět jsem se cítila, jako bych se vrátila domů.

Harry, Ron a Hermiona opět zachraňuji svět. Co bychom bez nich všichni dělali. Druhý díl pro mě vždy znamenal nudu a nezáživnost. Ale teď, když jsem si Tajemnou komnatu po delší době opět přečetla, tak mě to strašně bavilo! Vypadalo to jako nějaké detektivka pro dvanáctileté a to já prostě žeru. Však víte, objeví se první zkamenělí, a pak to zle dopadne i s jedním z hlavních hrdinů… Nádhera. (Opět se ve mně probouzí fanynka Sherlocka Holmese, měla bych se uklidnit.)

Nehledě na to, kolikrát si knihu přečtu, tak mě vždycky pobaví Harryho a Ronova stupidita ukrást létajícího Forda, a pak si v něm ještě po cestě ulevit, dát si nohy na palubku a v pohodě si jíst sladkosti s uvědoměním, že to nemají čím zapít. To mi vždycky tečou slzy smíchu. Mimochodem, Ronova reakce na pavouky v Zapovězeném lese, je ve filmu legendární. V tom je film lepší než knížka, sorry not sorry.

Já už ani nevím, co vám mám říct. Ilustrace Jima Kaye knize opět dodaly říz a ještě větší nostlagičnost, že se dojetím chytnete za srdce. Vzpomenete si na ty staré dobré časy, kdy to bylo v Bradavicích (na jejich poměry) ještě docela jednoduché, na ty vzpomínky, kdy jste knihu četli poprvé a hádali spolu s hlavním triem, kdo je dědic. Nostalgie má jméno a to Harry Potter.

⭐⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat