sobota 27. ledna 2018

[RECENZE] Adam Silvera - History Is All You Left Me

30626556
KNIHA: History Is All You Left Me
AUTOR: Adam Silvera
SÉRIE: Samostatná kniha
ŽÁNR: YA, LGBT+, contemporary
NAKLADATELSTVÍ: Simon And Schuster
ANOTACE: Griffinova první láska se utopila. Theo byl jeho nejlepší kamarád, bývalý přítel a ten, se kterým doufal, že zůstane napořád. A teď, když se utápí v zármutku s narůstající OCD, se obrací k nečekanému člověku pro pomoc. K novému příteli Thea, Jacksonovi.
Ale když se to mezi nimi stává komplikované, nebezpečné pravdy se derou na povrch. Griffin musí učinit rozhodnutí: čelit minulosti nebo propásnout budoucnost. 

MÉ HODNOCENÍ: Myslela jsem si, že mě čeká další přehypovaná kniha od zahraničních blogerů a booktuberů. Netušila jsem, jak se tak velké komunitě lidí dokáže líbit jedna kniha od autora, který se ničím slavným dříve neproslavil. Tak jsem si řekla, že knihu zkusím, ať konečně spatřím, co na ní všichni tak vidí. A jsem za to to ráda.

Kniha se mi líbila z mnoha důvodů, ale jeden z hlavních faktorů jsou postavy. Jsou totiž strašně moc reálné, jakoby všichni byli mí dlouholetí přátelé. Adam nás sice vhodí přímo doprostřed děje, ale jelikož se v knize střídá minulost s přítomností, tak nejsme vůbec o nic ochuzeni. Každého poznáváme ze spousta různých úhlů, z různých perspektiv. Všichni se v knize vyrovnávají se smrtí Thea, kterého měl každý jinak rád. Adam ve svých knihách píše o LGBT hrdinech, za což se mu připisuje velké plus. Nejen, že konečně někdo LGBT skupinu řádně podporuje, ale píše o nich i skvělé knihy, které by od jiného autora vypadal jako špatný pokus o snahu o rozmanitosti. Už několik autorů se mě snažilo vtáhnout do děje s podobným tématem, ale nikomu se to nepodařilo (ehm, 13 Reasons Why, ehm).

Knihu jsem také přečetla docela rychle. Dva dny jsou můj rekord i na česky psanou knihu, natož anglicky. Taky jsem na ní spotřebovala hodně lepíků, za což můžu vděčit jedině Adamovi, protože ten psát rozhodně umí. Stal se rozhodně jedním z mých nejoblíbenějších autorů, bezkonkurenčně. Píše takovým tím jednoduchým stylem, kterým jednoduše prolítnete. V knize jsem našla totiž několik inspirativních citátů, čehož si cením <3.

History Is All You Left Me není oddechovka, jak jsem si já myslela. Je to srdceryvné dílo, které vás donutí nad ním přemýšlet, i když ho zrovna nečtete. V knize je i několik plot twistů, což nechápu, jak Adam dokázal, protože přeci jen, je to contemporary, v tomto žánru se moc plot twistů vymyslet nedá (nebo dá, ale nedávají absolutně žádný smysl a mám pokaždé pocit, že se z toho autor snažil vytěžit víc, než se dá). Všechny byly nepředvídatelné s nečekaným koncem, který vás zanechal s otevřenou pusou. (Alespoň tak jsem vypadal já, když jsem knihu včera ráno otevřela, abych ji dokončila.)

Doporučuji vám knihu si přečíst, jelikož je to skvost mezi contemporary knihami. Adam Silvera je skvělý autor s velice slibnou budoucností. Těším se na další jeho knihy.

⭐⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat