úterý 8. srpna 2017

[RECENZE] Sarah J. Maas - A Court of Wings and Ruin

23766634
KNIHA: A Court of Wings and Ruin
AUTOR: Sarah J. Maas
SÉRIE: Dvůr trnů a růží #3
POČET STRAN: 699
ŽÁNR: NA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Bloomsbury
!VAROVÁNÍ! Spoilery z knihy Dvůr trnů a růžíDvůr mlhy a hněvu (CZ a ENG)
ANOTACE: Feyre has returned to the Spring Court, determined to gather information on Tamlin’s maneuverings and the invading king threatening to bring Prythian to its knees. But to do so she must play a deadly game of deceit—and one slip may spell doom not only for Feyre, but for her world as well. As war bears down upon them all, Feyre must decide who to trust amongst the dazzling and lethal High Lords—and hunt for allies in unexpected places.

MÉ HODNOCENÍ: Taky máte po přečtení fantasy knihy v angličtině pocit, že potřebujete pauzu? A pak si večer řeknete „Ale W* jsem už neviděla více jak 2 týdny.“ A zhlédnete rovnou tři epizody najednou s anglickými titulky 😩.

Při čtení ACOWAR jsem měla pocit, jako kdybych se vrátila zpět ke čtení prvního dílu. První půlka knihy se táhla a nic se nedělo. Pak přišla druhá půlka a já jsem knihu nemohla odložit a četla jsem jako smyslu zbavená. Prostě to bylo jako dvě jiné odlišné knihy dané dohromady. Ale takhle se to prostě nedělá, že, Sarah 😞?
,,I'm sorry." ,,Everyone keeps saying that. But it doesn't fix anything, does it?" 
Neříkám, že prví půlka knihy byla špatná, pár věcí mě na ní opravdu bavilo, ale oproti druhé půlce knihy to bylo jako nic. Neměla jsem ponětí, co tam většina nových postav dělala. A že jich nebylo málo. Třeba hned na začátku jsem měla pocit, že zrovna oni dva budou příběhu nějak přispívat na kvalitě a přidá to nějaký ten plot twist, protože jsem si říkala, že takhle dlouho se nic nedělo ani v té nejnudnější knížce, kterou jsem četla. Jedno jméno jsem si dokonce pořád pletla z postavou ze Sense8* (viz moje update statusy na Goodreads), a pak jsem zjistila, že jsem si plnila hlavu zbytečnostmi, které po chvíli byli irelevantní. Tohle teda ne.
I glanced at my mate - the male who had always presented me with a choice not as a gift, but as my own gods-given right.

Skoro rok jsem se užírala pocitem, co se stalo Cassianovi s křídly, a jak to všechno dopadlo s Azrielem. Sarah nám to prostě předhodí jakoby nic. Jako by se většina fandomu nestresovala, jak to s nimi dopadne. V knize to uvedla jako jen tak na okraj. Ha, to bylo tedy „fakt dobré“. A neříkejte mi, že jste stejně jako já nečekali na to, jaké to bude teď mezi Rhysem a Feyre, když už je to všechno vyřešené. Čekala jsem to stejně cute a hravé jako to bylo ve Dvoru mlhy a hněvu. Nedostalo se mi. Ti dva spolu pořád flirtovali, i když jim doslova hořelo za prd zadkem! A vůbec to nebylo takové, jaké jsem chtěla, aby to bylo. Pár scén tady jako bylo, kdy jsem si říkala, „aww, starý Rhys a  Feyre jsou zpátky“, ale pak se to vrátilo do zběhlých kolejí ACOWAR.
,,But this is war. We don't have the luxury of good ideas - only picking between the bad ones." 

Elain a Nesta mě příjemně překvapili. Zatímco Nestu jsem měla ráda už v druhém díle, Elain jsem nemohla přijít na chuť ani v ACOWAR. Ale pokud se bude vyskytovat i v dalších třech dílech, mohla bych si na ní udělat větší názor a posoudit, zda mi stojí za to. Nesta měla v knize důležitější roli než Elain, což mi vůbec nevadilo, protože se nikde netajím s tím, že Nesta je něco jako můj spirit animal. Jen tak dál. Moc jsem nepochopila, jak to všechno bylo s ní a s Kotlíkem, ale ok. Spoiler → Nesta a Cassian jsou zlatíčka a doufám, že to spolu ještě vyřeší. Sarah s jejich vztahem začala, ale nedokončila. Jako by se ten polibek vůbec nestal, což absolutně nechápu. Konec spoileru.
There are many types of strenght beyond the ability to wield a blade and end lives.
Nechci mít spoilerovou recenzi, takže to bude velmi nesmyslné, když řeknu to, co chci říct o Tamlinovi, když jsem v recenzi na Dvůr mlhy a hněvu řekla o něm TY věci. Ale! Chápu Feyřino rozhodnutí. Tamlinovi činy tím nejsou zcela odpuštěni, ale po těch věcech, co se v ACOWAR staly, to chápu.
,,We don't care what you believe. We only come to ask you to help those who cannot defend themselves."
No, abych pravdu řekla. Od finále jsem čekala sakra víc. Nedostalo se mi to, co jsem chtěla. Ale i tak se mi to líbilo. Tedy, druhá půlka se mi hodně moc líbila, první část pro mě byla taková meh, no. Věřím, že jako závěr původní trilogie je to celkově uspokojující. Když budu srovnávat, tak na finále Harryho Pottera to nemá ani zdaleka, takže žádný zázrak nečekejte. O ACOWAR bych mohla mluvit hodně dlouho, ale pouze se spoilery, takže pokud někdo chcete knihu prodiskutovat, dejte vědět, protože já a knižní komunita se moc neznáme 😂.

*W – Two Worlds je korejský seriál; Sense8 seriál na Netflix

⭐⭐⭐

,,We're all broken," Mor said. ,,In our own ways - in place no one might see."

,,Only you can decide what breaks you, Cursebreaker. Only you."

,,If I end my life defending those who need it most, then I will consider it a death well spent"

,,It's a rare person to face who they truly are and not run from it - not be broken by it."

,,A world divided was not a world that could thrive."

Even for an immortal, there was not enough time in life to waste it on hatred. On feeling it and putting it into the world. So I wished him well - I truly did, and hoped that one day... One day, perhaps he would face those insidious fears, that destructive rage rotting away inside him."



Žádné komentáře:

Okomentovat