úterý 18. července 2017

[RECENZE] Becky Albertalli - Probuzení Simona Spiera


KNIHA: Probuzení Simona Spiera
AUTOR: Becky Albertalli
SÉRIE: Samostatná kniha
POČET STRAN: 296
ŽÁNR: YA, contemporary, LGBT+
NAKLADATELSTVÍ: Yoli
ANOTACE: Šestnáctiletý Simon už nějakou dobu ví, že je gay, ale ještě není připravený sdělit to okolnímu světu. Jedinou výjimkou je tajemný Blue, se kterým si Simon už několik měsíců vyměňuje e-maily a jejich vzájemné pouto sílí. Jenže pak citlivá korespondence padne do nesprávných rukou a Simon se stane obětí vydírání: buď udělá, co se po něm chce, i když se mu to příčí, nebo riskuje, že si tajné e-maily přečte celá škola. V sázce je však ještě mnohem víc – plachého Bluea by nechtěná publicita mohla vyděsit a Simon už by nikdy nezjistil, kdo Blue ve skutečnosti je…

MÉ HODNOCENÍ: Bylo jasné, že knize se už déle vyhýbat nemůžu. To znělo špatně. Ne, že bych knihu nevyhledávala už od jejího vydání v angličtině, ale nebudu vám lhát. Jsem prostě líná.

Knihou Probuzení Simona Spiera jsem doslova a do písmene prolétla jakoby nic. Proto jsem se musela krotit a číst asi 5 dalších knížek, aby mě to od této odradilo alespoň na den. (Knihu jsem přečetla za dva dny díky všem jiným rozptylováním. Děkuji.) I když vím, že jsem již víc knížek přečetla za pouhý jeden den, u Simona jsem si to nechtěla kazit a užít si z knihy co nejvíc. Protože ne všude čtete o gayi, který má rád Harryho Pottera (je to dvojsmysl, přeberte si to, jak chcete) stejně jako Orea, které se při čtení velice hodí.

Výsledek obrázku pro simon vs the homosapien agenda tumblr
Jeden z mnoha aspektů, proč mě kniha bavila, byl ten, že je to contemporary kniha se skvělými hlavními i vedlejšími postavami. Charakter postav je kostrou každého příběhu. Najdete tu milého, geekovského Simona, jeho pár praštěných přátel, tajnou e-mailovou lásku Bluea a pana vyděrače Martina. Postavy si buď zamilujete, nebo znepřátelíte (tím myslím to, že vám hlavou prolítnou myšlenky typu: „Jestli mu ublížíš ještě jednou, nakopu ti…“ vy víte co.). A to je na nich právě to realistické.

Závěrem: Kniha se hodí pro všechny začátečníky ve čtení. Je krátká, jednoduchá na pochopení, příběh vám ubíhá pod rukama a postavy jsou „tak akorát“. Kniha na léto jako dělaná. Nebuďte líní jako já a přečtěte si ji. Nejlépe hned teď. A rovnou si k ní kupte Orea a třeba tričko I Always Swipe Left. Jestli nemáte knihotriko, tak ještě nevím, co děláte. (Já očividně taky nevím, co dělám, protože ho doma také stále nemám. Ale jak jsem vám už sdělovala – jsem líná.)

⭐⭐⭐⭐⭐

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ MARTINUS.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

PROPADNOUT SUŠENKÁM OREU MŮŽETE ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat