úterý 11. července 2017

[RECENZE] Leigh Bardugo - Světlo a stíny


KNIHA: Světlo a stíny
AUTOR: Leigh Bardugo
SÉRIE: Griša #1
POČET STRAN: 312
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
Goodreads
ANOTACE: Ravka, kdysi mocná a hrdá země, se otřásá v základech. Pás neprostupné temnoty obývaný krvežíznivými nestvůrami, ji rozdělil na dvě části. Její budoucnost leží v rukou nic netušící dívky…
Alina nikdy v ničem nevynikala. O to víc je překvapena silou, která se projeví v okamžiku, kdy je se svým regimentem napadena a jejímu nejlepšímu příteli hrozí smrt. Jejích výjimečných schopností si všimnou na nejvyšších místech a dívka je dopravena na královský dvůr, kde se má naučit ovládat své dosud nezkrocené schopnosti. Má se stát grišou – členkou privilegované vrstvy mágů a kouzelníků.
Jenže nic v tomto světě plném přetvářky není tak, jak se jí snaží namluvit. Alina proniká do tajemného společenství grišů a poznává blíž i jejich nejvyššího mága, okouzlujícího Temnyje… 

MÉ HODNOCENÍ: To je tak, když máte vysoká očekávání af.

Čekala jsem MNOHEM víc, protože v zahraničí je kniha vychvalovaná až do nebes. Byla jsem tudíž strašně moc nadšená, když jsem se dozvěděla, že bude brzy vydaná i v češtině. Klepala jsem se na ni jako ratlík. Dokonce jsem ji měla i v Goodreads na poličce dying-to-read (a to už něco znamená)! Ale pak, po přečtení prvních pár kapitol, se mi toho moc nedostalo. A pak, když jsem pokračovala knihou dál, nedostalo se mi už nic. Zero. Nada. Rien.

Výsledek obrázku pro shadow and bone tumblrZklamání bylo obrovské – o hlavní hrdince nic nevím, milostná zápletka ve mně nic nevyvolala; jediné, co stojí za zmínku je záporák Temnyj. Děj je předvídatelný už od začátku knihy, typická YA kniha.

V kostce, kniha mi nic nového nepřinesla. Řekla bych, že se spíš hodí lidem, kteří chtějí začít se čtením fantasy nebo se čtením obecně. Styl psaní sedne každému, protože to není nic originálního. Sečteno a podtrženo – přečtěte si ji, pokud nemáte přečteno tolik YA knih, jako já. Jinak vás čeká velké zklamání, které kopíruje všechny YA prvky v jednu třistastránkovou knihu. 

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ E-KNIH eReading.cz ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE, UKÁZKA V PDF/EPUB/KINDLE.

Zobrazování obrázku logo nové průhledné.png

⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat