[RECENZE] Jenny Han, Siobhan Vivian - Oko za oko

33226020
KNIHA: Oko za oko
AUTOR: Jenny Hanová a Siobhan Vivianová
SÉRIE: Oko za oko #1
ŽÁNR: YA, contemporary
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ANOTACE: Ostrov Jar není jen idylické místo na dovolenou, ale to vědí pouze ti, co na něm žijí. Kat, Mary a Lillia chodí na střední školu, ale to je asi to jediné, co mají společného… tedy kromě touhy pomstít se. Pomstít se těm, kteří je šikanovali, vysmívali se jim a udělali jim ze života peklo. Špatné věci se totiž stávají i hodným holkám.
KAT už má dost toho, jak ji její bývalá nejlepší kamarádka ponižuje.
LILLIA klukům vždy věřila, ale tomu je konec. Ne potom, co se stalo tohle léto. A rozhodně to nenechá jen tak.
MARY ostrov před šesti lety opustila kvůli klukovi. Ale vrátila se a chce, aby ten, co jí kdysi ublížil, taky trpěl.
Žádná z dívek by se sama nedokázala bránit, ale dohromady… dohromady jsou schopné čehokoli.
MÉ HODNOCENÍ:

Těšila jsem se na cute contemporary, u které se zasměju. To jsem ale ještě nevěděla, jak dětinské to všechno bude.

Ono mi ani zas tak moc nevadilo, že to nebylo cute. Když zápletka stojí za to a postavy jsou realistické, tak všechno jde. Ale ono nefungovalo absolutně nic. S žádnou z hlavních hrdinek jsem se neztotožnila, nýbrž abych s nimi sympatizovala. Naopak, štvaly mě každou chvilku těmi svými „pomstami“. Zkazit někomu reputaci na škole je jedna věc, ale někoho zdrogovat? To bylo moc i na mě.

Výsledek obrázku pro jenny han burn for burn tumblrNemám ráda, když se kdekoliv vyskytuje případ, kdy někomu někdo něco „hodí do pití“. Netoleruju to a myslím, že by to neměl tolerovat nikdo. Provedl ti někdo něco hnusného? Vyříkám si to s ním, a když i tak to nepochopí, tak malá pomstička může být na místě, ale nehledě na to, co člověk provedl špatného, nemělo by se to řešit tím, že někomu podstrčím drogu. S tímhle na mě nikdo už, prosím, nechoďte. (Za svým názorem si nestojím pouze proto, že jsem feministka, ale také proto, že tohle je i nelegální.)

Každopádně, zpět k postavám. Kat jsem se začátku chápala a chvilku jsem se s ní dokonce i ztotožňovala boha. Lillia mi lezla na nervy už od samotného začátku. Vypadala jako slušná holka, přitom shnilá zevnitř. No a Mary. Přišlo mi, že se mi trošililinku zalíbila na konci, ale to je vše. Postavy v knihách mají nám, čtenářům, připadat autenticky, což se v tomto případě říct nedá.

Ale abych alespoň vyšvihla nějaká pozitiva. Střídání pohledů a střídání přítomnosti/minulosti se mi opravdu moc líbilo. Většinou mi to v knihách vadí, ale tady to bylo podané s přehledem. Rozdíl ve stylu psaní mezi Jenny a Siobhan jsem poznala celkem snadno, protože už od Jenny Hanové mám přečteny dvě knihy (Všem klukům, které jsem milovala a P. S. Stále tě miluju).

Závěrem: Oko za oko? Spíš sviňárna za ještě větší sviňárnu.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ E-KNIH eReading.cz MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇.

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE, UKÁZKA V PDF/EPUB/KINDLE.