[RECENZE] Marissa Meyer - Winter

AUTOR: Marissa Meyerová
SÉRIE: Měsíční kroniky #4
POČET STRAN: 765
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Egmont
VAROVÁNÍ: Spoilery z knihy Cinder, Scarlet a Cress
ANOTACE: Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

MÉ HODNOCENÍ:
Konec této úžasné série předčil všechna má očekávání.

Po asi 50 letech jsem se rozhodla vytvořit si průkazku v nejbližším městě, které je vedle té mé maličké vesnici a co neuvidím, když otevřu dveře knihovny a koukám se po všech těch knihách, které se vyskytují v oddělení fantasy. První co jsem uviděla, byla tahle pořádná bichle, která se se mnou táhla trolejbusem pěkně dlouho (ještě s knihou Jsem roztříštěná, no). A musím říct, že Winter stála za veškerý můj čas, který jsem knize věnovala. I tahání s ní po celém městě za to stálo.

Výsledek obrázku pro marissa meyer winter tumblrKnihu jsem měla přečtenou za rekordní čas, což je co říct, když kniha má tolik stran. Přečtená za 3 dny a to jenom díky tomu, že jsem měla jarní prázdniny. (Byly to jarní? Já už ani nevím.) Akcí autorka nešetřila, slzami a napětím taktéž. Nejednou jsem knihu položila, protože ty feels mě zasáhly plnou silou. Byly to takové menší srdeční záchvaty, co vám budu povídat. Cress a Throne byly to jediné, k čemu jsem se modlila, aby se nepokazilo, protože jsem věděla, že jakmile se u nich pokazí i sebemenší věcička, bude těžké ji spravit, protože a jelikož všichni, kdo četli knihu Cress, ví. U ostatních jsem se tolik nebála. Jsou prostě badass.

Jediné, co mi na knize moc nesedělo, byl Vlk, kterého jsem si sice postupem času oblíbila, ale bylo těžké si zvyknout. Nová princezna Winter se mi zalíbila hned. I když jsem byla celou knihu trošku skeptická kvůli jejímu chování. Jacin mi zdál hoooodně oddaný Winter, což se mi líbilo. Trošku cute ochranářský boyfriend se zde šikl.

Nejvíc mě dostávaly momenty mezi Cress/Thornem a Cinder/Kaiem. Moje dvě OTP jsou šťastní a to mi stačí. Krásný konec série, který si potřebují přečíst všichni, kteří propadli Měsíčním kronikám. Celkově sérii doporučuji všem fanouškům Disney. Protože Měsíční kroniky jsou jeden velký dobře podařený badass remake.

⭐⭐⭐⭐⭐