pátek 13. ledna 2017

Nejoblíbenější knihy roku 2016 💙💞🎉

Jen abyste věděli – moje čtecí výzva na rok byla 100 knih. A přečetla jsem jich…

66. Upřímně, nevím, co si o tom výsledku mám myslet. Doufala jsem, že knih přečtu víc? No sakra. Ale i tak jsem na sebe pyšná, že jsem dosáhla takového čísla. Přeci jen, 66 knih není málo.
Následující knihy nejsou seřazené podle toho, jaká kniha se mi líbila nejvíc. Přeci jen, každá v sobě měla své kouzlo.

SÉRIE PEKELNÉ STROJE
Ách jo. Znáte ten pocit, když v češtině vydají jenom první díl a další dva díly o pár měsíců později? No, tak já ten pocit absolutně nesnáším. Pamatuji si, když u nás Mechanický anděl vyšel poprvé a já jsem jí hned musela mít. Dočetla jsem ho, a vrhla se na druhý a následně třetí díl. Ve slovenštině. Jéj, moje první dvě knihy v cizím jazyce, které jsem kdy přečetla! Jsem ráda, že jsem si celou sérii oblíbila, protože v zahraničí si ji nemůžou vynachválit. Recenze 1. díl, 2. díl, 3. díl

VELKÝ GATSBY
Těžko uvěřit, že já mám přečtenou klasiku. A jde ještě těžce uvěřit tomu, že jsem si klasiku i oblíbila. Nebudu lhát, knihu jsem si přečetla proto, že Leonardo DiCaprio hrál ve stejnojmenném filmu, jehož jsem já velký fanda. Takže ano, za to, že jsem si přečetla Velkého Gatsbyho, může Leo. (Kvůli tomuto rozhodnutí už mě soudilo hodně lidí, takže po mně palte. Už mám imunitu.) Nebudu lhát, chvilku mi trvalo, než jsem se do knihy úplně dostala. Musela jsem si dát od ní pauzu a číst mezi tím něco jiného. Když jsem se ale konečně dokopala zvednout jí z poličky, tak jsem jí nemohla pustit z ruky a dočetla jsem jí na jedno posezení. Velký Gatsby je trošku složitější četba, do které se nejde začíst najednou. Musíte si vybrat čas. Recenze

TEN, KDO STOJÍ V KOUTĚ
Film už jsem viděla několikrát. A tím několikrát myslím 8 krát a více. Charlie, jakožto hlavní postava, nastupuje na střední školu. V této knize jsem se našla a doufám, že mi pomůže zvyknout si na období střední školy. Mám strašně moc ráda tento typ knížek. Čím více jsem starší, tím více rozumím filmu, v tomto případě i knize, protože film se režisérům opravdu povedl. Jsem ráda, že jsem film objevila tak brzy. I když jsem si knih přečetla mnohem déle. Ten, kdo stojí v koutě mi dal opravdu hodně. Recenze

ZLODĚJ BLESKU
Fajn, ze série Percy Jackson jsem zatím přečetla jenom první dva díly, třetí mám rozečtený, ale Zloděj blesku byla rozhodně moje jedna z nejoblíbenějších knih, které jsem za uplynulý rok přečetla. Jen škoda, že jsem jí nepřečetla dříve. No nebyla by nádhera, kdybych už ve svém dětství měla přečteného jak Harryho Pottera, tak Percyho Jacksona? Proč jsem ho jen neobjevila dříve? Rick Riordan píše moc, moc, moc čtivě – nejlepší pro letní čtení. Hned mám chuť se učit o řecké mytologii. Recenze

LADY MIDNIGHT
Do knihy jsem se vrhla s takovým nadšením. S tak velkým nadšením, které až do teď neodpadlo. Nemůžu uvěřit tomu, že jsem přečetla knihu Cassandry Clareové v angličtině. V nádherném jazyce přečíst tak nádhernou knihu mi přišlo až nemožné. V knize Lady Midnight se objevují jak spoilery ze série Nástroje smrti, tak i ze série Pekelné stroje. (A neuškodilo by si ani přečíst povídky Tales From Shadowhunter Academy – povinné to není, ani já jsem je nečetla a knize jsem porozuměla.) Lady Midnight si tedy mohou (bez spoilerů) přečíst pouze ti, kteří četli téměř všechny její knihy. Což není na škodu, protože je to Clareová. Knize musím také přičíst ten největší kladný bod ze všech – jelikož už nám Cassandra všechno podstatné o světě stínů vysvětlila, nemusíme si procházet sáhodlouhým popisováním, jako tomu bylo u jejích předchozích sériích. Prostě nádhera o 700 stránkách. Recenze

A COURT OF MIST AND FURY
Sice jsem na začátku článku říkala, že knihy podle oblíbenosti neřadím a že všechny knihy mám ráda stejně, tak i přesto říkám, že druhá kniha ze série Dvůr trnů a růží je má nejoblíbenější kniha, kterou jsem přečetla v roce 2016. Napsala jsem recenzi, která vám toho sice moc nedá, protože jsem i po dvou měsících emočně nestabilní – neumím o knize říct jednu jedinou smysluplnou větu. Až tak dobrá byla. Nevím, jestli jsem se v recenzi zmiňovala, ale i když se kniha řadí mezi high fantasy a new adult, najdeme v ní i hodně reálných věcí, které se v našem životě dějí. V ACOMAF je nádherně vidět, jak na vás může mít i pouze jeden člověk takový vliv, že to změní celou vaší psychiku. Vyskytuje se v ní PTSD (=posttraumatická stresová porucha), nenávist přerostla v přátelství, sebepoznání samu sebe a tak dále. Každý si v knize najde to své. Já jsem si v ní našla SPOUSTU věcí, za které jsem vděčná, že o nich někdo napsal takovouto krásnou knihu.

Žádné komentáře:

Okomentovat