neděle 17. července 2016

[RECENZE] Jojo Moyes - Než jsem tě poznala


Než jsem tě poznala

KNIHA: Než jsem tě poznala
AUTOR: Jojo Moyesová
SÉRIE: Než jsem tě poznala #1
ŽÁNR: Contemporary, romantický
NAKLADATELSTVÍ: Ikar
POČET STRAN: 408
ANOTACE: Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud.
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivní Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise…

MOJE HODNOCENÍ:
Netuším, kolikrát to budu muset ještě napsat (na Goodreads jsem to totiž psala každou chvíli), ale do této knihy jsem se neměla pouštět po zhlédnutí jedenáctého dílu seriálu Containment. Kdo se dívá, tak ví, a kdo neví, tak se koukněte a brečte se mnou.

Abych k vám byla upřímná, tak já jsem tuto knihu nevnímala jako novodobou love story. Myslím, že se nám autorka vztahem Willa a Louisy snaží říct, že se do Willa Louisa nejen zamilovala, ale že jí i ukázal, jak má správně žít svůj život. Nezůstávat pouze v jednom městě, v jedné zemi, na jednom kontinentě. Will ukázal Louise svět.
Jojo Moyesová píše skvěle. To jsem pěkně specifikovala, viďte? Snažím se vám říct to, že já jsem knihu přečetla za jeden den a to kvůli tomu, jak jednoduše a krásně Moyesová píše. Čtyř set stránkovou knihu jsem zvládla přečíst za 4 hodiny a k tomu všemu se večer podívat na finále Eura 2016, u kterého jsem také brečela jak malé dítě (protože jsem vítězství přála Francii).
Máš jenom jeden život. Je to vlastně tvoje povinnost, prožít ho co nejvíc naplno.
A teď bych trochu poukázala k postavám. Absolutně miluji Louisu. Nebo spíše jak jí autorka popsala. Jsem ráda, že jsem konečně našla ženskou postavu, která 24 hodin denně neskuhrá nad tím, jak ošklivá je, ale zároveň je hubená jak tyčka a krásná jak topmodelky. Za to Louisa o sobě tvrdí, jaká je průměrná žena, která si ráda dopřává čokoládu a nerada běhá. Will není typ kluka, který o sobě tvrdí, jaký je bezcenný, ale přitom je kápo. Will je typ kluka, který miloval své minulé já a je zdevastovaný, že už nikdy v životě nebude moci dělat věci, které dělal v minulosti. A takhle to má správně být.  

Každopádně, i přes ten můj vskutku divný úvod, jsem si čtení knihy nesmírně užila. Brečela jsem jak želva, ale k tomu prospělo i to, že jsem koukala na seriál Containment a poté na Euro 2016, takže si svým brečícím teploměrem nedokážu přesně říct, jak moc od škály od 1 do 10 brečela. Ale vím, že bylo hodně slz. Hóóóóódně.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ DOBRE-KNIHY.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI  TOHO VÁŽÍM :)!
K zakoupení ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat