středa 29. června 2016

Anne Franková: Deník Anne Frankové (RC Review)

Audiokniha Deník Anne Frankové  - autor Anna Franková   - interpret Věra Slunéčková
KNIHA: Deník Anne Frankové
AUTOR: Anne Franková
SÉRIE: Samostatná kniha
DÉLKA: 3 hodiny 23 minut
ČTE: Věra Slunéčková
ŽÁNR: Historie, válečné
ANOTACE: Příběh Anne Frankové patří k těm nejznámějším z období holokaustu. Obětí - ať už dětských či dospělých - bylo na miliony, ale zrovna Anne se proslavila díky svému deníku, který si před odvlečením do koncentračního tábora vedla. Díky němu teď můžeme sledovat, jak dokáže válka zničit nejeden nevinný lidský život, jak totálně proměnit veselou a vždy usměvavou Anne v posmutnělou a zachmuřenou dívku s nejasným pohledem na svět i společnost, která bude mít už navždy ve tváři vepsaný výraz předčasně dospělého člověka. Člověka, kterého právě válka donutila dospět.
MOJE HODNOCENÍ:

Trvalo mi strašně dlouhou dobu (měsíc a den) poslechnout si tuto knihu, která trvá dohromady pouze 3 a půl hodiny. Doufám, že každý pochopíte proč. Bylo to totiž silné kafe i pro mě.

Ruku na srdce, kdo slyšel o Anne Frankové? Já jsem ve své třídě provedla menší průzkum (14 let, 2 lidé 15) a nikdo nevěděl, o koho jde. A kdo už alespoň jednou v životě pověděl vtip o židech? Všichni. Vidíte tu ironii?
Když si vezmeme, že toto není žádný Harry Potter, kterého všichni znají, který ale není skutečný, ale skutečná dívka, v mém věku, která si toho zažila mnohem více než my všichni dohromady, a nikdo z mé třídy jí nezná? Pro mě jsou obě tyto zmíněná jména známá už od mého dětství. K Harrymu Potterovi jsem se dopátrala sama, ale o Anne Frankové mi musela tehdy říct má rodina, jinak jsem nevěděla vůbec, o kom to mluví. Jsem ráda, že vím už dlouho, kdo Anne Franková byla. Protože mít alespoň z části takovou kuráž jako ona, tak bych si pískala. A k tomu všemu, v druhé světové válce.Ne, že bych pokaždé souhlasila s Annou, ale každý je jiný.


Jezdit na kole, tancovat, pískat, vidět svět, cítit se mladá, vědět, že jsem svobodná - po tom toužím já.

Věra Slunéčkova mi k hlasu Anne Frankové sedla bravurně. A ty hudební doprovody ke konci každé kapitoly byla slast. Audioknihu jen a jen doporučuji. Kniha sice sama o sobě není tlustá, ale ten příběh, který se v ní skrývá, je až moc silný na to, aby to četl sám člověk.

Nemohu soudit knihu, která je vlastně životopisem. Nemohu ohvězdičkovat něčí život. To prostě nemohu udělat. Ale věřte mi, když vám říkám, že takový život bych rozhodně mít nechtěla. Annu obdivuji za všechno, v co doufala a věřila. A to jako závěr recenze myslím postačí.


TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT AUDIOTÉKA.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM :)!
KNIHU SI MŮŽETE MOCI ZAKOUPIT ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat