[RECENZE] Sarah J. Maas - Dědička ohně

AUTOR: Sarah J. Maasová
SÉRIE: Skleněný trůn #3
ŽÁNR: Fantasy, YA
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
POČET STRAN: 536
! VAROVÁNÍ! SPOILERY Z KNIHY Skleněný trůn A Půlnoční koruna
ANOTACE: Celaena přežila smrtící soutěž i srdcervoucí ztrátu, ale zaplatila za to strašnou cenu. Teď musí cestovat do neznámé země a čelit zdrcující pravdě – pravdě o svém dědictví, která by mohla její život změnit navždy. Mezitím se na obzoru shromažďují temné síly, které chtějí zotročit celý její svět. Celaena tak musí najít sílu bojovat nejen proti vlastním vnitřním démonům, ale i proti zlu, které chce král Adarlanu osvobodit a využít pro své plány.

MOJE HODNOCENÍ:

Tak fajn, můžeme si dát chviličku pauzu a slintat nad tou úžasnou obálkou?

Musím říct, že jsem se opravdu zhrozila, když jsem rozbalovala balíček od Martinusáků a objevila tam takovýto špalek. Ono se to nezdá, když vidíte napsané jenom číslo stránek, ale ve skutečnosti byste tím skolili i statnějšího muže. (Moje taška do školy si taky hodně stěžovala.)

Nemůžeš si vybrat z vlastní vůle, které části její povahy budeš milovat.

Prvních 100 stránek jsem neměla šajna, o co se jedná, protože Sarah J. Maasová si nebrala servítky a hodila nás do děje bez záchranné vesty, která v tu chvíli byla opravdu potřeba. Kniha je ale napsána z různých úhlů pohledů, takže se při čtení opravdu nebudete nudit, zvyknete si na tempíčko, které spisovatelka nastavila a budete si v klidu plavat dějem, dokud tu a tam (kéž by jen tu a tam) nenarazíte na „menší“ OMG momenty. A když už si budete myslet, že horší už to nebude, tak se vám vysměji a řeknu, ať si počkáte na konec.

Další hlubokou pochvalu, kterou uděluji spisovatelce je za to, jak všechno do sebe v ději krásně zapadá. Díky Bohu, nikde jsem nenašla trhliny v logice či chování postav, které jsem si za tu dobu neskutečně oblíbila. A tím nemyslím jenom Chaola, Doriana a Celaenu. Na scéně se nám objevuje čím dál tím víc postav, které si buď zamilujete, nebo budete nenávidět do konce série. (Ne, VŮBEC tím nechci poukazovat na toho boha Aeodina…)

Sbíráš jizvy, protože chceš důkaz o tom, že platíš za hříchy, které jsi spáchala, ať jsou jakékoli.
Konec… Mno, jak bych to vysvětlila bez spoilerů? Skončí tak velkým cliffhangerem, že se z toho ještě vzpamatovávám. Konec Dědičky ohně vám roztrhne srdce na biliardu maličkatých kousků, které se vám nikdy nepodaří spravit, ani kdybyste na něj použili veškeré lepidlo světa. Ano, až tak dobré to bylo. A teď musíme čekat do října 2016, než u nás bude vydaný čtvrtý díl Queen of Shadows.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ MARTINUS.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI  TOHO VÁŽÍM :)!
KNIHY SI MŮŽETE ZAKOUPIT: Skleněný trůn - ZDE
                                                             Půlnoční koruna - ZDE