pátek 29. dubna 2016

Leon

Leon

 
Žánr: Thriller, krimi, drama
Původ: Francie, 1994
Délka: 110 minut
Obsah: Strhující thriller o dvanáctileté dívce, která osudově zasáhne do života stárnoucího profesionálního zabijáka. Neobyčejný milostný příběh profesionálního vraha a mladé dívky. Leon je nájemný vrah, člověk, kterého nedokáže nic zastavit před splněním úlohy. Do jeho života vstoupí 12 -letá Mathilda. Rodina nevinné Mathildy byla zavražděna zkorumpovaným policajtem a ona se rozhodla pro krutou pomstu.



Abych na rovinu řekla, film jsem nezkoukla dobrovolně. Původně jsem chtěla v sobotu večer zapnout noťas a kouknout se na další díl Cizinky. Zrovna jsem se chystala vypnout televizi, když v tom na mě vykouknul právě tenhle film. Lituji toho, že jsem šla spát asi až v jednu ráno? Ne, protože Leon za to stál.
Nerada se koukám na filmy právě s tématikou krimi. Vyhýbám se jim sakra velkým obloukem. Jenže k tomuto mě něco táhlo. Nejsem si jistá, ale myslím, že jsem neviděla asi prvních 8 minut, ale čert to vem, Jean Reno mi to vynahradil. A ta malá Natalie Portman, kterou jsem vůbec nepoznala. Asi to bude tím, že jsem jí viděla jenom v Thorovi

Každopádně, když si právě Leon vezme na starost Mathildu, které čerstvě pozabíjel rodiče policista, jehož jméno si nepamatuju, ale vím, že ho hrál Gary Oldman (co se ti stalo, Siriusi?!), tak jsem asi jako jediný člověk, který film sledoval, myslela, že se objeví nějaké prasárny právě mezi Mathildou a Leonem. Možná jsem čekala něco jako Lolitu. Ale Leon se k ní choval jako ke své dceři, pokud to dává smysl. Staral se o ní, učil jí, jak se bránit a ona mu zato prala, uklízela a učila ho číst s psát. Moje reakce: OMG, on fakt neumí číst a psát? Jo, je to trošku zvrácený.

Jsem si jistá, že se na Leona ještě někdy podívám. Nevím kdy, ale rozhodně musím. Ne každý film mě donutí zůstat vzhůru až do jedné ráno. A ty herecké výkony? O Jeanu Renovi jsem nepochybovala, ale strašně mě zajímalo, jak to bude hrát mladičká Natalie Portman. Ani jeden nezklamal. 

90%

Žádné komentáře:

Okomentovat