sobota 9. dubna 2016

[RECENZE] Marissa Meyer - Cress

Cress (Měsíční kroniky, #3)
KNIHA: Cress
AUTOR: Marissa Meyerová
SÉRIE: Měsíční kroniky #3
NAKLADATELSTVÍ: Egmont
PROVEDENÍ: E-kniha
POČET STRAN: 616
ANOTACE: Cress žije na satelitu, který krouží okolo Země, izolovaná jak od modré planety, tak od Měsíce. Je nucena pracovat jako hackerka pro zlou královnu Levanu a tentokrát dostala úkol, který se jí skutečně příčí: má vystopovat Cinder, Thorna, Scarlet a Vlka, kteří společně plánují svrhnout královnu Levanu z měsíčního trůnu, jež jí nenáleží. Na Cress teď svět závisí mnohem víc, než by si kdy dokázala připustit. Jenže jak se může maličká stydlivá Cress postavit někomu tak zlému, jako je Levana?




MOJE HODNOCENÍ:
Do Cress jsem se pustila s dětskou radostí. No tak, tentokrát je to Locika! Film Na vlásku mimochodem miluji. Cress, která je hackerka, která je zblázněna do Thorna. A která si představuje, že je někdo úplně jiný. Jsem snad jediná, kdo se v ní vidí?

Cress pokračovala v pátrání, zaujatá jeho cestou k sebezničení. Bylo to jako sledovat srážku dvou meteorů, nemohla odvrátit zrak.

Cress je snad ten nejlepší díl z celé série Měsíční kroniky. Jeden z mnoha důvodů je samozřejmě Thorne. Protože tam je hodně Thorna. Thorna a Cress. Postavy z Měsíčních kronik si prostě nejde nezamilovat. Iko nezklamala, Cinder je vůdkyně, Scarlet se nějak ztácí a Vlk neví, co má dělat. Se všemi postavami to jde z kopce. Z hodně vysokého kopce, ale i tak jim to nějak neškodí na jejich skvělosti. Spíše naopak.

Cress je kapitola sama o sobě. I kdybych věřila, že přirovnání mění u lidí názor, tak si neodpustím přirovnání právě Cress a Thorna. Cress je stydlivá, zato ale vysoce chytrá dívka, která ale žila na satelitu celý svůj život, takže jí pár věcí uniklo. Jako například Země. Nebo společnost. A ejhle, na scéně se ukáže Thorne, který je uprchlý zločinec a sukničkář + neuvěřitelně sexy. Cress Thorna naprosto zbožňuje (kdo ne?) a obdivuje. Co se bude dít dál? Jo, tak to jsem nevěděla ani já, protože Marissa Meyerová píše neuvěřitelně. Prostě neuvěřitelně. Nikdy nevíte, co od ní čekat.

Zatahala za šifon na sukni. „Myslíte, že nás svedl dohromady osud?“ Přimhouřil oči a po chvíli přemýšlení zavrtěl hlavou. „Ne. Jsem si vcelku jistý, že to byla Cinder. Proč?“
Konec byla zase samozřejmě bomba. Vlastně celá kniha byla bomba. Přiznávám, bylo tu asi 160 milionů momentů, kdy jsem chtěla řvát vzteky, protože to se prostě nemohlo stát. A kolikrát jsem musela čtečku odkládat kvůli těm přívalu emocím? (Aka, kde mám svého Kaie nebo Thorna nebo kohokoliv z postav téhle série?) Cress vám nabídne absolutně všechno, co od jakékoliv knihy můžete očekávat. Chci hned teď čtvrtý (a poslední *brečím*) díl!

2 komentáře:

  1. Táto kniha je moja najobľúbenejšia zo série. Zbožňujem Thorna a jeho scény s Cress (a v podstate s každým) sú geniálne. A tiež si myslím, že táto kniha mala kopu zvratov, ktoré som neprekukla tak skoro ako v predchádzajúcich dvoch knihách, čo bolo rozhodne plus.

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se na Cinder a strašně se bojím, že mě ta série totálně pohltí... Tak zatím ještě odkládám. Každopádně Tvoje podařená recenze na Cress mě samozřejmě zase maličko popostrčila... :) Přeju hezký večer :)

    OdpovědětVymazat