neděle 17. dubna 2016

[RECENZE] Kiera Cassová - První


KNIHA: První
AUTOR: Kiera Cassová
SÉRIE: Selekce #3
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: Hardback s přebalem
POČET STRAN: 280
ANOTACE: Když byla America vybrána do Selekce ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat. 


MOJE HODNOCENÍ:
Opravdu nerada to přiznávám (ha!), ale jsem strašně ráda, že tato série již končí. Sledovat Američiny výkyvy nálad pro mě bylo obrovské utrpení. Bože chraň, aby se ze mě taky stala taková fiflena.

První, i když je poslední v sérii, mě dost překvapila. Okej, ten začátek mě zrovna moc nenadchnul, ale zbytek knihy mě celkem bavil. America už nebyla zas až tak moc užvatlaná, co se kluků týče, jelikož si už na konci Elity dala ultimátum, ale přiznejme si, sami jsme tomu nevěřili, že tomu tak udělá. Ale ona se opravdu držela svého slova.

Celkem velké plus knize dávám za tu akci, která v prvních dvou dílech opravdu moc chyběla. Tady sice byly útoky rebelů, ale už jsme se naštěstí pohnuli z místa, kde se neustále opakovalo: jsou to Seveřané nebo Jižané? Umřu dneska v paláci? A když jsme u toho paláce, překvapilo mě, že America tu svou zadnici konečně zvedla z dámského salonu a své komnaty a vydala se do civilu. Za jakým účelem neřeknu, protože HALÓ, SPOILER!
Co ale ten konec? Sám o sobě by špatný nebyl, naopak, takový zvrat jsem uvítala. Ale všechno to bylo sepsáno na 6 stránkách! Kdyby se konec o trošku víc protáhl a všechno by nešlo tak po sobě, tak by to bylo perfektní.

Byla jsem optimistická, když jsem se vrhla na poslední díl? Ne, nebyla. Po tom nehorázně velkém zklamání, který pro mě přinesl první díl a za ním následující druhý, jsem si už zvykla. Ale První pro mě bylo velké zlepšení. Ne až tak moc velké, no tak, buďme trošku reální, ale i tak si kniha ode mě zasloužila 3 hvězdičky.

P. S.: Nejsem až tak blbá jak America, abych si přečetla další knihy od Cassové. Po téhle autorce už nikdy v životě nepáchnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat