středa 20. dubna 2016

[RECENZE] George R. R. Martin - Hra o trůny

Obálka produktuKNIHA: Hra o trůny
AUTOR: George R. R. Martin
SÉRIE: Píseň ledu a ohně #1
PROVEDENÍ: Audiokniha
DÉLKA: 44 hodin 33 minut
ČTE: František Dočkal
ANOTACE: Ve světě, kde léto může trvat desítky let a zima celý život, vzrůstá nepokoj. Železný trůn Západozemí přitahuje bezpočet mocných, leč jeho jako břitva ostré hrany mohou být i smrtelnou pastí. A na severu, tam za ochrannou Zdí, se mezitím houfují nadpřirozené síly temnoty…
Úvodní část románového fantasy eposu ze světa temného středověku, zmítaného magií, intrikami, zradou i věštbami. Územím Sedmi království zrozených v zapomenutých časech otřásá krvavý boj. V centru konfliktu stojí Starkové ze Zimohradu, rod stejně tvrdý a houževnatý jako země, z níž vzešli. Strážce severu lord Stark je povolán do role královského pobočníka, svým odchodem k Železnému trůnu však spouští řetězec událostí, které záhy zasáhnou pletichářský jih, divoké východní krajiny i ledový sever ohraničený starobylou Zdí. Osud Starků, jejich spojenců i nepřátel se ocitá čím dál víc na hraně, jak každý z nich usiluje o vítězství v nejničivějším boji ze všech – hře o trůny.



MOJE HODNOCENÍ:

Moje první audiokniha! Juchů! Ale že jsem zrovna hrábla po knize, která má 44 a půl hodin? Trochu těžký kalibr na začátek, já vím. Ale nemoha jsem si pomoct a konečně přečíst knihu, která se stala po celém světě fenoménem díky svému seriálovému zpracování.

 : Jak můžete vědět, aktuálně se koukám na stejnojmenný seriál, který vy určitě znáte, tudíž jsem věděla, co se všechno v knize odehraje, ale jelikož mám strašnou sklerózu, všechno si už nepamatuji, a tudíž jsem byla místy opravdu neuvěřitelně překvapená. (A potom následoval ten moment, kdy jsem se plácla do čela a řekla si, že to se v tom seriálu přece taky stalo.) Tak i tak mě Západozemí zase pohltilo do svých spárů intrik a pletichářství, protože mě nikdy nepřestane bavit Tyrion, který patří mé nejoblíbenější postavy z celé knihy, nebo Jon Sníh, protože si myslím, že si toho zaslouží mnohem víc, než se mu dostává.


Nevím, jestli za to můžou audioknihy nebo to je interpretem, který knihu předčítá, ale měla jsem neuvěřitelné nutkání poslouchat Františka Dočkala pořád. Uměl mě dokonale vžít se jak do mužské, tak i ženské postavy. Hned na začátku jsem byla úplně bez dechu. Hned je jasné, že si od něj ještě něco poslechnu.

Jediné, co mi tak trošku nesedlo, bylo vyslovování některých postav. Jak už jsem zmínila, koukám se na seriál a v něm se některá jména vyslovují jinak, ale to je jen taková prkotina, která mi po 5 minutách přestala vadit.

Co dál říci? Myslím, že už nic. Doufám, že jsem vás alespoň trošku nalákala na audioknihu, protože, přiznejme si, číst osmi set stránkovou knihu se vám asi chtít nebude a proč jí s sebou všude tahat, když máte mobil a sluchátka? 


TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT AUDIOTÉKA.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM :)!
KNIHU SI MŮŽETE MOCI ZAKOUPIT ZDE






Žádné komentáře:

Okomentovat