pátek 11. března 2016

[RECENZE] Gayle Forman - If I Stay

If I Stay (If I Stay, #1)
KNIHA: If I Stay
AUTOR: Gayle Formanová
SÉRIE: If I Stay #1
NAKLADATELSTVÍ: Dutton Books
PROVEDENÍ: Paperback
POČET STRAN: 210
ANOTACE: Sedmnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu a kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, nebo zůstat.

MOJE HODNOCENÍ:
If I Stay, pod českým názvem Jestli zůstanu, určitě zná každý pravý knihomol. Podle knihy je natočen i film s herečkou Chloë Grace Moretz. Slyšela jsem, že docela dost drží knižní předlohy, takže se na něj snad v nejbližší době mrknu.

‚People believe what they want to believe,‘ she said.
Ale teď už zpět ke knize. Dostala jsem ji jako můj první recenzní výtisky pro englishbooks.cz, kde, jak vám nejspíše podle názvu došlo, se prodávají anglické knihy. (Mají dost velkou nabídku a skvělé ceny, takže pokud máte zájem, zamiřte k nim.) A jelikož jsem strašný cvok – stále nevím, jestli v dobrém nebo špatném slova smyslu – do stylu psaní Gayle Formanové. Někdy mám chuť jít opravdu přetáhnout pánvičkou po palici, protože ty nudné scény se opravdu dají vynechat (viz. Just One Day). Ale najednou se něco… změnilo.

Nejspíše to bude tím, že kniha má jenom 210 stránek, tudíž to je opravdu tenounká knížka, ale i tak jsem jí četla 12 dnů. Ne, že by byla špatná, jen já jsem si toho zase neložila moc. V If I Stay jsem ale žádné nudné, a tudíž scény, které by se daly přeskočit, nenašla. Všechno bylo opravdu moc skvělé. A dramatické. Konečně jsem se vcítila do hlavní hrdinky. Konečně jsem zažila takové to spojení.

Women can handle the worst kind of pain.
Jediné, co mi na knize strašně moc vadilo, byla Miina reakce na smrt jejích rodičů. Nechci vás znechucovat, ale když autorka napíše, že na silnici ležely kousky mozku jejího otce, tak jsem se skoro neudržela. A ona si v pohodě jede sanitkou. Nevím, jak vy, ale na jejím místě bych se pravděpodobně zhroutila. K tomu všemu netušila, kde a co je s jejím bratrem.

Konec jsem samozřejmě předem nepředpovídala, protože jsem strašná v odhalování zápletek a příběhu dopředu. Nesmějte se mi. To je vážné :D.

Kniha vyšla i v českém jazyce hned ve dvou edicích – 1. od Ikaru a 2. od Yoli.

P.S.: Jo, brečela jsem. Ne tak jako u Odvrácené tváře lásky od Colleen Hooverové, ale i tak to stačilo k tomu, abych proprskala celé pondělí do kapesníku.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT KNIHKUPECTVÍ ENGLISH BOOKS ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM J

Žádné komentáře:

Okomentovat