sobota 6. února 2016

[RECENZE] Paula Hawkins - Dívka ve vlaku


KNIHA: Dívka ve vlaku
AUTOR: Paula Hawkinsová
SÉRIE: Samostatná kniha
NAKLADATELSTVÍ: Ikar
PROVEDENÍ: Hardback
POČET STRAN: 328
ANOTACE: Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak… Krátce na to se Rachel z novin dozví, že se „její“ Jess pohřešuje, a i když si není jistá, zda tím nenadělá víc škody než užitku, rozhodne se obrátit na policii. A ačkoliv by se jí nic z toho zdánlivě nemělo týkat, stále více a více se zaplétá do příběhu, ve kterém je těžké věřit i sám sobě, natožpak ostatním, a jenž dokonce obrátí život naruby úplně všem…


MOJE HODNOCENÍ:

JAK VÁM TO SEDNE?
Začátek knihy je podle mě hodně nudný. Po prvních dvou kapitolách se to ale začínalo konečně rozjíždět naplno. Myslím si, že styl psaní autorky nesedne všem. Znám pár lidí – samozřejmě z internetu – které to nechytlo a hned po těch prvních dvou kapitolách to vzdali. Ale slibuji, že s knihou čas ztrácet nebudete.

PŘÍBĚH
Knihu nevypráví pouze Rachel, ale i dvě jiné ženy. Rachel je alkoholička, se kterou se před nedávnem rozvedl manžel Tom, který ji podvedl s Annou. Megan je sousedka Toma a Anny. Myslíte, že je to komplikované? Tak to si počkejte na zápletku. Byly chvíle, kdy jsem byla na Rachel opravdu naštvaná. Pořád opakovala, jak se musí soustředit, ale místo toho nasává jak duha. Ale kapitoly s jejím úhlem pohledu jsem měla strašně moc ráda, protože je alkoholička a, jak asi všichni víme, alkoholici si toho nic moc nepamatují, když se proberou z kocoviny. O to je děj zamotanější. Zato kapitoly vyprávěné Annou mě moc extra nezaujaly. Nevím proč, prostě mi hned od začátku přišla nesympatická. A Megan? Tak ta byla jako malý uzlíček nervů.

ZÁPLETKA
Zápletku vám už prozradí v anotaci na knihu. Megan/Jess se pohřešuje. A o to vlastně jde. Zmizela právě ta žena, kterou Rachel sledovala z vlaku. Nevím, jestli toto byla „správná detektivka“, jelikož jsem nikdy žádnou nečetla, ale myslím, že tahle knížka má rozhodně něco do sebe. Přiznám se, měla jsem tušení, co – nebo spíše kdo – unesl Megan asi na 5o. stránce. Měla jsem dva podezřelé, ale řekla jsem si, že ten první by byl moc snadný, ale ten druhý typ mi vyšel jako správný. Přečteno za dva dny, bodíky přičítám i skvělé obálce J.

2 komentáře:

  1. Máš pravdu s tím začátkem, rozjíždí se to hodně pomalu. Po prvních dvaceti stránkách jsem si říkala co na tom všichni mají. Pak to ale bylo hodně zajímavé.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :D. U většiny knížek je to spíše naopak; začátek je opravdu slušný, ale zbytek knížky je to jak na horské dráze :).

      Vymazat