středa 17. února 2016

[RECENZE] A. G. Howardová - Šepotání


KNIHA: Šepotání
AUTOR: A. G. Howardová
SÉRIE: Šepotání #1
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: Hardback
POČET STRAN: 412
ANOTACE: Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který už její matku připravil o rozum. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddellové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Trhlinou v zrcadle se se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morfeus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?
MOJE HODNOCENÍ:
Hned ze začátku vám povídám, na tuhle knihu musíte mít náladu. Jakou? Trošku bláznivou. Protože pokud není nálada, nemáte z knihy žádný požitek, že? Jenže u Šepotání je to trošku složitější. Nechci nic prozrazovat, nebo něco takového, ale nejdříve bych vám doporučila přečíst si originální Alenku v Kraji divů… a za zrcadlem. Není to nutné, ale myslím, že poté lépe pochopíte právě Šepotání.

První polovina knihy mě opravdu bavila. Tedy kromě toho, že hlavní hrdinku Alyssu moc nemusím a Zacha bych nejraději přetáhla betonovou cihlou po palici. A hlavní záporák? Mno, já obvykle záporáky v knihách preferuji více než ty klaďase, ale Morfeus mě neskutečně štval. (Jediný, kdo mi na knize vůbec nevadil, byl Bílý Králík a kočka Šklíba. No fakt!) Na začátku se všechno ale pěkně rozvine, že si myslíte, že takové to bude i v té druhé polovině. Ale ejhle, ono nic.

Druhá číst knihy by se dala zkrátit na polovinu. Takže si to vypočítáme; polovina ze 412 je 206, polovina z 206 je 103 a 103 plus 206 je 309. Knihy by, teoreticky vzato, mohla mít pouze 309 stránek. Proč? Protože právě druhá polovina je vskutku nezáživná. No, záživná celkem je, ale myslím, že je tam docela hodně částí, které tam ani být nemusely.

Konec knihy je celkem předvídatelný. S kým Alyssa skončí, je snad všem jasné. Je to přeci young adult kniha, lidi. A to jsem se na retelling Alenky tak moc těšila. Ach jo… Ale vy mě znáte, tudíž víte, že já nesnáším nedočtené série, tudíž musím ještě ty dvě zbývající knihy nějak zvládnout. Držte pěsti! 

Žádné komentáře:

Okomentovat