pátek 29. ledna 2016

[RECENZE] Veronica Roth - Divergence

KNIHA: Divergence
AUTOR: Veronica Rothová
SÉRIE: Divergence #1
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: Hardback
POČET STRAN: 341
ANOTACE: Chicago, budoucnost. Obyvatelé polorozpadlého města jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas si zvolit, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cest přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, jež se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozí nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem. Způsobem, který ji ale může zničit.


MOJE HODNOCENÍ:

SVĚTOVÝ BESTSELLER
Myslím, že každý o Divergenci slyšel. Nezáleží na tom, jestli o knize nebo filmu. Oni jsou totiž naprosto totožné. Divergence patří mezi ten typ knihy, kdy můžete s jistotou říct, že bude nejlepší. I když se v poslední době knih na téma dystopie roztrhl pytel, právě Divergence – a Hunger games – patří mezi ty nejlepší.

FRAKCE
Jedna z mnoha věcí, za které obdivuji autorku, je naprosto nádherně vylíčený svět po válce, která zničila téměř celé lidstvo. Lidé se konečně na něčem dohodli; a to na rozdělení obyvatelstva do pěti frakcí – Odevzdanost, Upřímnost, Mírumilovnost a Neohrožení. Na rovinu mohu říct, že já bych rozhodně do Mírumilovnosti, Odevzdanosti a Upřímnosti jít nemohla. Sečtělí jsou zase moc chytří. Ale Neohrožení jsem jiní. Jsou svobodní. Nebo aspoň tak to vypadá.

KONEČNÉ POCITY PO MILIONTÉM RE-READINGU

Divergenci jsem si prostě musela přečíst. Možná je to proto, že v březnu se chystá Aliance do kin. Nebo taky kvůli tomu, že mi chybí nějaká badass hlavní hrdinka, která není zas tak badass, ale hlavně svá. Nebo taky kvůli tomu, že mi chybí Čtyřka a ta jeho nevyzpytatelná povaha. Nebo taky kvůli všem těm kreténům, kteří v knize vystupují. A to je na tom to nejlepší. V knize najdete ode všeho trochu.



Žádné komentáře:

Okomentovat