čtvrtek 7. ledna 2016

[RECENZE] Suzanne Collins - Aréna smrti


KNIHA: Aréna smrti
AUTOR: Suzanne Collinsová
SÉRIE: Hunger games #1
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
PROVEDENÍ: Paperback
ANOTACE: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají. V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?


MOJE HODNOCENÍ:

SLÁVA A MOC NENÍ VŠECHNO
Série Hunger games jasně poukazuje na to, jak politika a lidé jsou skoro věčně zkorumpovaní. Autorka nám ukazuje všechny zápory, které má vláda prezidenta Snowa – lidé trpí hlady a díky tomu, že jejich předci v minulosti vykonaly chyby, tak se každý rok pořádá tvrdá soutěž, kdo přežije. Tím, že člověk vyhraje v Hladových hrách, neznamená nic víc, než posměch a utrpení (viz. Haymitch Abernathy).

CHARAKTERY POSTAV
Ou jé :D. Tohle bude jízda… Začneme třeba Galem. Pro ty, kteří nevědí, kdo je Gale – poangličtění jména Hurikán. Nesnáším, když ho někdo osloví „Hurikán“. Proč? Proboha, vždyť je to tak divný :D. No, Gale pro mě je jasnou volbou. Nikdy jsem ho neměla ráda, nemám ho ráda i teď a nikdy ho mít ráda nebudu. Nemám ho prostě ráda. Už od začátku mi hold přišel nesympatický. Katniss neboli moje holka. Kdybych byla lesba, asi bych se neudržela. Miluji její povahu, její odhodlání vyhrát Hunger games, její vztah se sestrou. Její náladovost a nechuť ke Kapitolu absolutně chápu. Kdo by taky měl rád, kdyby mu lidé říkali, co má dělat, jak se má chovat atd.? Myslím, že nikomu. A Peeta? OMG, upeč mi chleba :D. Tím myslím, že bych strašně moc chtěla chodit s pekařem. Absolutně miluji, jak byl ze začátku stydlivý, ale ten vývoj charakteru! Z očích se mi staly srdíčka, když jsem poprvé četla, jak zachraňoval Katniss a staral se o ní. Takového přítele chci taky, prosím!

STYL PSANÍ  
Styl psaní Suzanne Collinsové absolutně zbožňuji! Všechno tak krásně plyne, nikde nic není přehnané, vztah Katniss a Peety nebyl klišé. Na celém čirém světě těžko nenajdete knihu, kde by hlavní mužská postava nebyla „bad boy“ a holka šedá myška ze střední školy, která touží rozluštit jeho tajemství a prolomit hradby kolem jeho srdce. 

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ

Body navíc dávám i filmovému zpracování.  U mě je skoro nemožné docílit toho, aby se mi filmové nebo seriálové zpracování líbilo. Buď režiséři vynechají všechny moje oblíbené scény, nebo hlavní postavy hrají otřesní herci. Jenže u Hunger games se to nestalo. Jennifer Lawrence, Joshe Hutchersona a Liama Hemsworta jsem si zamilovala hned od pohledu. Všechny 3 znám už z nějakých jejich předešlých filmů, tudíž jsem nedumala nad tím, kdo to ksakru je.



Žádné komentáře:

Okomentovat