úterý 19. ledna 2016

REVENANT Zmrtvýchvstání

REVENANT Zmrtvýchvstání 


Žánr: Dobrodružný, drama, western
Původ: USA, 2016
Délka: 156 minut
Obsah: Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům Indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudný střed s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jenom dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu.


Tak tedy začněme hezky popořadě. Leonardo DiCaprio ve westernu? Nevěřila jsem tomu. Myslela jsem si, že i když je to hodně, hodně, HODNĚ skvělý herec, tak toto prostě nedá. Ale jelikož já se mýlím skoro ve všem, ani tento názor nebyl výjimkou. Samozřejmě, že to byl skvělý film. Žádné pochybnosti o REVENANTU jsem ale neměla. Věděla jsem, že to nebude můj šálek kávy. Ale ejhle, tady se zase někdo zmýlil.

REVENANT není ten typ filmu, na který se já dívám. U mě vládnou filmy – a teď i seriály – ze studia Marvel. Opravdu. Jsem holka a mám ráda komiksy. Ale o tom až někdy příště. Každopádně, ano, miluji všechny filmy o superhrdinech, kouzelnících s jizvou na čele a s Leonardem DiCapriem. Leonardo je prostě Leonardo. Shlédnete jeden jediný jeho film a už na něm ujíždíte napořád. A to stejné se mi stalo i u REVENANTU.

Dobrodružství, zima – hodně velká zima, pomsta atd. Vlastně ani nedokážu kloudně sepsat, co bych chtěla k tomuto filmu říct. Nevěděla jsem, co od něj čekat. Jako opravdu vůbec. Film jsme si s kamarádkou vybrali úplně náhodou. No, nebudu lhát, nejvíce nás k němu přitáhly jména Leonardo DiCaprio a Tom Hardy. Děj jsme vůbec nečetli. Ve středu jsme objednali lístky a v sobotu vyrazili. A můžu vám říct, že těch prvních 10 minut nebudete mít šajna, o co tam sakra jde. (Lépe řečeno, lidé, kteří si nepřečetli anotaci, nebudou mít šajna, o co tam sakra jde.) Začátek byl celkem brutus. A to nemluvím o dvou scénách, které mě přinutily lapat po dechu. Od anotace víme, že Glasse napadne medvěd. Ale ten styl, jakým to Leo hrál… Jsme beze slov. O čem se anotace ale nezmiňuje, je vyndání vnitřností z těla koně. A jak jinak, samozřejmě Glass držel nůž. Na jeho obranu, bez toho koně, ze kterého si udělal spacák, by nejspíš nepřežil.

Abych všechno hezky shrnula: Film mě příjemně překvapil, žádní herci – speciálně Leo – nezklamali. Za ty 2 a půl hodiny se film krásně vyvinul, konec byl jako u všech filmů s Leonardem DiCapriem, velmi matoucí. Pokud se rozhodujete, na co byste jeli do kina, REVENANT je skvělou volbou ;).

P.S.: Leo, tohle je minimálně na 10 Oscarů :*.
P.S.S.: Doufám, že se vám první Okecávačka líbila. Očekávejte další a další filmy s Leonardem Dicapriem ;).


Žádné komentáře:

Okomentovat