středa 19. srpna 2015

[RECENZE] Rainbow Rowell - Fangirl

 
KNIHA: Fangirl
AUTOR: Rainbow Rowellová
SÉRIE: --
NAKLADATELSTVÍ: Yoli
PROVEDENÍ: Paperback


ANOTACE: Ačkoliv jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách - nechce s ní bydlet na koleji. Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlící s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet. Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?
MOJE HODNOCENÍ
Knížka je hodně čtivá, aspoň mě vtáhla hned od začátku do děje. Knihu s takovýmto tématem jsem ještě nečetla, takže je to moje "knižní poprvé", ale strašně moc se mi líbil příběh, jakým se to vše ubíralo.
Na knize se mi toho líbilo spousta. Od úryvek z povídek Cath až po postavy. Abych se přiznala, v Cath jsem se trošku dokonce i viděla. Sice nejsem autor povídek (bože, jen to ne :D), ale fobii ze společnosti máme stejnou. Následně mě taky oslovilo, jak se autorka věnovala rodičům Cath a Wren, protože jiné knížky s tématikou young adult se rodičům v knihách moc nevěnují. A když jsme u Wren. Částečně jí chápu, že se chtěla od své sestry odstřihnout a žít svůj vlastní život bez ní, aniž by ji měla neustále za zády. Ale nemusela se každý víkend ožírat do bezvědomí. Tady je alespoň vidět, jaký sestry mezi sebou mají skutečný vztah. 



1 komentář:

  1. Mám tuhle knížku doma v angličtině a už dlouho se na ni chystám:) Něco mi říká, že se mi bude líbit!

    OdpovědětVymazat